Medlemskaber

Lær hvad du kan få som medlem

Medlem hos Foreningen AKTIV

Som ansat ved Herning Kommune har du mulighed for at blive medlem af Foreningen AKTIV, som skaber tilbud og muligheder for motion, bevægelser og aktivitet i din hverdag.

Har du op til din fratrædelse som efterlønner/pensionist/førtidspensionist ved Herning Kommune været medlem af Foreningen AKTIV kan du fortsætte dit medlemsskab.

Som medlem har du mulighed for at blive tilknyttet ét ud af fire forskellige medlemskabs typer. Tryk på medlemsskabstypen for at folde den ud og læse mere:

Basis medlemskab

Giver adgang til foreningens rabatter, som f.eks. billetter til DGI huset i Herning, Herning Svømmehal, Yoga, massage, akupunktur, løb og cykelløb samt mange flere foreningens forebyggelses- og behandlingstilbud.

AKTIV medlemsskab

Giver adgang til foreningens rabatter + tilknytning med fri adgang til ét motionssted, som du selv vælger under oprettelsen. Her kan du træne frit inden for motionstedets åbningstider, og derved opnå større aktiviteter i din hverdag. Du har mulighed for at læse mere om motionsstederne inden du vælger.

Super AKTIV medlemsskab

Giver adgang til foreningens rabatter + fri adgang til svømning og fitness i Herning Sømmehal. Her kan du træne frit inden for motionstedets åbningstider, og derved opnå større aktiviteter i din hverdag.

Dobbelt AKTIV medlemsskab

Giver adgang til foreningens rabatter (gælder kun medlemmet) + tilknytning med fri adgang til ét motionssted i følgeskab med din ægtefælde/samlever. Du vælger selv motionsstedet under oprettelsen. Her kan du træne frit inden for motionstedets åbningstider, og derved opnå større aktiviteter i din hverdag. Du har mulighed for at læse mere om motionsstederne inden du vælger.

Hvorfor være medlem?

Som medlem af Foreningen AKTIV vil du opnå fordele og muligheder, som du ikke får andre steder. Et lille udvalg af fordelene ved at være medlem hos Foreningen AKTIV:

»Motions- og sportstilbud
 »
Foredrag og temaarrangementer
 » Kvalitets sportstøj til lave priser
 » Kvalitetscykler med rabat
 » Massage og behandlinger

Har du spørgsmål?

Klik for at gå direkte til FAQ

Medlemsskaber

Vi tilbyder 4 forskellige medlemskabstyper, Basis, AKTIV, Super AKTIV og Dobbelt AKTIV, som hver giver dig gode fordele.
Herunder får du et overblik over de forskellige medlemstyper, og hvilke muligheder du får.

Fordele der kan mærkes

Foredrag

Rabatter

Eksklusive tilbud

Ofte stillede spørgsmål

Du sidder sikkert med en masse spørgsmål omkring Foreningen AKTIV.

Vi har samlet de ofte stilelde spørgmål, så du hurtigt kan finde svar på, hvad du søger efter.

Fandt du intet svar på netop dit spørgsmål? Send os en mail med dit spørgsmål her så vender vi hurtigt tilbage med svaret.

Hvem kan blive medlem af Foreningen AKTIV?

Enhver, som har ansættelse ved Herning Kommune, eller er gået på efterløn/pension fra en stilling ved Herning Kommune kan blive medlem. Dertil informeres om at indmeldelser for efterlønnere/pensionister kan ske op til 12 mdr. efter fratrædelsesdato.

Ansatte i selskaber, der helt eller overvejende ejes af Herning Kommune samt pensionerede ansatte fra disse selskaber kan blive medlem.

Personer, som har kontrakt om frivillig tjeneste i Brand og Redning Midtvest med tjenestested i Herning Kommune kan blive medlem.

Indmeldelser samt ændringer af medlemsskab sker løbende.

Hvordan ændrer jeg mit medlemsskab?

Ændring af medlemskab

1. Log ind med dit Brugernavn (e-mail) + Kodeord (Har du glemt dit kodeord, skal du klikke på Login og nederst på loginsiden: “Har du glemt kodeord”)
  3. Tryk på Medlemskab
  4. Ud fra dit medlemskab har du mulighed for at ændre dit medlemskab.
Hvordan foregår udmeldingen af Foreningen AKTIV?

Annullering af medlemskab

3. Tryk på Medlemskab
  4. Ud fra dit medlemskab har du mulighed for at annullere dit medlemskab.

Opsigelsesfristen er løbende måned + 1. måned.

Dit kontingent bliver trukket automatisk, indtil du melder dig ud af Foreningen AKTIV.

Kan jeg være medlem under barsel/orlov/efterlønnere/pensionister?

Hvis din ansættelse ændres pga. barsel/orlov, fortsætter dit medlemsskab automatisk.

Det samme gælder for dig, som går på efterløn/pension og ønsker at fortsætte medlemskabet.

Hvordan viser jeg at jeg er medlem?

Som hovedregel for at opnå din medlemsrabat, skal du altid kunne dokumentere dit medlemskab i Foreningen AKTIV.

Du finder dit medlemsbevis på profilsiden af www.foreningenaktiv.dk, som kan vises fra din mobiltelefon eller printes ud. Har du tidligere modtaget et fysisk medlemskort er det stadig gældende.

Mit betalingskort er udløbet, hvor registrer jeg mine nye kortoplysninger

Registrering af nye kortoplysninger

1. Log ind med dit Brugernavn (e-mail) + Kodeord (Har du glemt dit kodeord og ønsker et nyt, skal du klikke på Login og nederst på loginsiden: “Har du glemt kodeord”)
  3. Tryk på Medlemskaber
  4. Nu er det muligt i højre side af kolonnen at opdatere sin betalingsmetode.
;