Dine medlemsfordele

Som medlem af Foreningen AKTIV har du en række attraktive fordele, som du ikke får i andre foreninger.
Tryk på fordelen for at folde den ud og læse mere om den.

Produkter

Sportstøj fra Sports Master

Som medlem i Foreningen AKTIV har du mulighed for at købe kvalitets sportstøj  og sko hos Sportmaster´s 2 fysiske butikker i Herning City samt Herningcentret.

Din rabat:

25 % på løbesko (gælder fra vejl. pris)

25 % på løbe- og trænings tøj (gælder fra vejl. pris)

40 % på Master løbe- og træningstøj (gælder fra vejl. pris)

Vær opmærksom på at rabatterne kan ikke kombineres med andre rabat og tilbuds ordninger, fødselsdags voucher, 3 for 2, ekstra % på nedsatte varer etc.

Dokumentation af dit medlemsskab

Som hovedregel for at opnå din medlems rabat, skal du altid kunne dokumentere dit medlemsskab i Foreningen AKTIV. Du finder dit medlemsbevis på profilsiden af www.foreningenaktiv.dk som kan vises fra din mobiltelefon ellers printet ud. Login her

DGI Billetter

Som medlem har du mulighed for at købe entrébilletter til DGI Huset i Herning

Ønsker du at købe billetter Klik HER,  Bemærk, du skal være logget ind.

Vær opmærksom på at det ikke længere er muligt at få billetterne tilsendt til hjemmeadressen. Billetterne skal afhentes i receptionen i Herning Svømmehal.

Din besparelse:

• 1 x billet koster 25 kr. Din medlems-besparelse er 35 kr. pr. billet

• Hvor mange DGI billetter må jeg bestille? Du kan max. bestille 20 entré billetter pr. gang, og først når de er opbrugt af dig/ eller i følgeskab med din ægtefælde/samlever, er det tilladt at købe nye entrébilletter gennem Foreningen AKTIV. Ønsker du at bruge din billet/billetter til holdtræning, som vandaktivitet, hold-fitness (GÆLDER IKKE WELLNESS),  skal du ringe og booke din tid direkte hos DGI Huset i Herning via tlf:  96 26 74 00.

• Afhentning af billetterne efter bestilling: Billetterne kan afhentes hverdagene efter din bestilling fra. kl. 10.00 i receptionen i Herning Svømmehal, Brændgårdvej 20, 7400 Herning.

• Dokumentation af dit medlemskab: Som hovedregel for at opnå din medlems-rabat, skal du altid kunne dokumentere dit medlemskab i Foreningen AKTIV. Find dit medlemsbevis ved at logge ind på din profilside på www.foreningenaktiv.dk, Du har mulighed for at fremvise det direkte fra din mobiltelefon eller printet det ud.

• VÆR OPMÆRKSOM PÅ: Videresalg eller overdragelse af billetter til ikke-medlemmer af Foreningen AKTIV er IKKE tilladt.
Svømmebilletter

Som medlem af Foreningen AKTIV har du mulighed for at købe entré billetter til Herning Svømmehal med mængderabat.

Klik HER for at komme direkte til videre til medlemshoppen. Vær opmærksom på at du skal være logget ind

• Din besparelse her, ved køb af 30 stk./60 stk. entrébilletter er den samme som svømmehallens stykpris ved køb af 100 billetter. Du må ligelede tage din ægtefælde/familie med på dine entrébilletter. Priserne reguleres efter svømmehallens årlige prisregulering.

• Når du har betalt billetterne modtager du en bekræftelses-mail på dit køb. Din bestilling sendes direkte til Receptionen i Herning Svømmehal, som klargør bestillingen tidligst 3 hverdage efter dit køb.

• Billetterne afhentes af medlemmet selv i receptionen i svømmehallen, sammen med dokumentation på dit medlemsskab. Dokumentation på dit medlemsskab finder du ved at logge ind på www.foreningenaktiv.dk og klik på profil.

• Billetter må indfries af medlemmet selv og/eller i følgeskab med medlemmets nærmeste familie. Billetter må ikke indfries af medlemmet til børnefødselsdage/fødselsdage. Her gælder en særlig aftale med Herning Svømmehal.

• Mistet medlemskort til svømmehallen. Her er en egenbetaling af 62 kr. for udsteddelsen. Kortet laves direkte i svømmehallen under henvendelse i receptionen.

• Videresalg eller overdragelse af adgangsbilletterne til IKKE medlemmer er ikke tilladt.
Fodtøj

Sko, Sandaler og Træsko

Sygeplejebutikken.dk har Danmarks største udvalg af sygeplejeudstyr, sygeplejeartikler og fodtøj til sundhedspersonalet. Alt i sko, sandaler og træsko med fokus på smarte designs og stor komfort. Vi fører en lang række af kendte mærker som fx Omron, Skechers, Birkenstock og Crocs.

Som medlem af Foreningen AKTIV får du 10% rabat.

Når du handler i Sygeplejebutikken.dk og har puttet alle dine varer i indkøbskurven, skal du aktivere din rabatkode.

Klik her for at komme videre til rabatkoden

El Cykler

Foreningen AKTIV har indgået en ekstraordinær rabataftale med Scandinavian E-bikes, som giver dig, som medlem mulighed for at forhandle EL-cykler ved Scandinavian E-bikes til ekstraordinære gode priser, hvor du sparer op til 35 – 44%.

Derudover får du også  en ekstraordnær rabatkode fra Foreningen AKTIV til Medarbejdercyklen.dk, hvor du ved køb af en EL-cykel modtager en startpakke med udstyr og cykelhjem til en værdi af 1100 kr.

Ønsker man at se og prøve sin EL cykel har man mulighed for at lave aftaler med E-bikes personale i deres showrooms i Aarhus, Esbjerg, Aabenraa eller Brøndby.

Klik her for at se hvilke EL-cykler der er til salg.

Klik her for at få din rabatkode til din startpakke.

Cykler til alle aldre

Er din cykel slidt?

Som medlem af Foreningen AKTIV har du mulighed for at købe en splinter ny cykel hos en lokal cykelhandler i Herning til 14 % rabat via Foreningen AKTIV.

Du finder aftalen ved at logge ind på www.foreningenaktiv.dk og klikke på medlemsshoppen.

Behandlinger

Massage

Foreningen AKTIV samarbejder med med en række massører, og som medlem kan du få rabat på behandlinger.

Ønsker du at læse mere om de forskellige behandlere som tilbyder rabat til Foreningen AKTIV’s medlemmer så kan du gøre det her.

Dokumentation af dit medlemskab

Som hovedregel for at opnå din medlemsrabat, skal du altid kunne dokumentere dit medlemskab i Foreningen AKTIV. Du finder dit medlemsbevis på profilsiden af www.foreningenaktiv.dk, som kan vises fra din mobiltelefon eller printet ud. Har du tidligere modtaget et fysisk medlemskort er det stadig gældende.

Sundhedstjek

Når du beslutter at styrke din krop med træning, er det vigtigt at få den rigtige instruktion. Det er af afgørende betydning, at du træner målrettet for at opnå den ønskede effekt.

Fedtprocent og vejning

Fedtprocenten siger meget mere om din generelle sundhed end din vægt gør. Du kan godt være forholdsvis slank og have en for høj fedtprocent, eller du kan se lidt tæt ud og have en sundhedsmæssig flot fedtprocent. Det er ikke sundt at bære rundt på for meget fedt – det øger risikoen for sukkersyge, kredsløbs- & hjertesygdomme og belaster hele bevæge-apparatet. Derfor er der god grund til at have en optimal fedtprocent.

Professionel sundhedstest

En sundhedstest giver dig overblik over din sundhedstilstand her og nu og kan anvendes til at belyse, hvilke områder af din sundhed der kunne være relevante for dig at fokusere på. En sundhedstest består af flere målinger og tests som beskriver din sundhed. Du vil blandt andet blive vejet på Tanitavægt og få målt dit BMI, bodyage og fedtprocent. Desuden laves konditest på cykel og blodtryk måles. Efter målingerne vil fysioterapeuten gennemgå resultaterne sammen med dig og vejlede dig om, hvordan du kan optimere din sundhedstilstand.

En sundhedstest varer 30 minutter og du får 25% i tilskud af din regning direkte hos BeneFit

Klik her for at bestille tid hos Benefit

Zoneterapi

Foreningen AKTIV samarbejder med Hanne Bundgaard som er uddannet ergoterapeut og tilbyder:

• Zoneterapi (RAB godkendt med tilskud fra Danmark den 1. juli 2018)
  • Ansigtsreflexterapi (kendt som ansigts zoneterapi)
  • Fransk øre akupunktur og Nada behandlinger.

Klik her for meget mere info og tidsbestilling

Foreningen AKTIV har forhandlet en god rabataftale, så alle medlemmer af Foreningen AKTIV sparrer minimum 35% på hver behandling hos Hanne Bundgaard. Rabatten opnåes ved at medlemmer viser medlemskortet ved fremmøde i klinikken hos Hanne Bundgaard. Efterfølgende mailes regningen til foreningenaktiv@herning.dk sammen med medlemmets fulde navn og reg. nr. + konto nr. og rabatten overføres til medlemmets egen konto.

Akupunktur

Foreningen AKTIV samarbejder med dygtige akupunktører, som sikrer at du får den bedste behandling, hver gang. Akupunktur benyttes til at lindre muskel- og ledsmerter, hovedpine og eventuelt mildne kvalme eller hedeture. Akupunktur virker typisk bedst ved en serie på 6-12 behandlinger.

Foreningen samarbejder med Hanne Gejl og Herning Akupunkturklinik.

Hypnose terapi

5 PATH® Hypnoterapi hos Storm Hypnose
5 PATH™ står for Fem Faset Avanceret Transformerende Hypnose og er det eneste NGH
anerkendte hypnosesystem i verden. 5 PATH® Hypnoterapi er kendt for at være eliten indenfor
hypnoterapi. Det er et dybdegående universel system, der er effektivt til at skabe nye mønstre i
dine tanker, følelser og adfærd. De fleste problemstillinger kan afhjælpes med 5 PATH®
Hypnoterapi.

Pris:
En session tager op til 75 minutter og koster normalt 1200 kr. pr. session.

Heraf får du som medlem af Foreningen AKTIV fratrukket 10% af Storm Hypnose, og de sidste 25% rabat får du refunderet af Foreningen AKTIV, ved at maile din kvittering + reg. + konto nr. til foreningenaktiv@herning.dk.

Et effektivt behandlingsforløb med 5-PATH® Hypnoterapi tager ca. 4 – 6 sessioner. Heraf giver Storm Hypnose og Foreningen AKTIV rabat op til 6 sessioner.

Se mere på www.stormhypnose.dk eller ring på tlf. nr. 61 51 53 57

Dokumentation af dit medlemskab Som hovedregel for at opnå din medlems-rabat, skal du altid kunne dokumentere dit medlemskab i Foreningen AKTIV. Du finder dit medlems-bevis på profilsiden af www.foreningenaktiv.dk, som kan vises fra din mobiltelefon eller printes ud.

Fodterapeuter

Klik her og få en oversigt over fodterapeuter, som vi samarbejder med.

Vigtig information: Foreningen AKTIV giver kun rabat på alm. fodbehandlinger. Andre specielbehandlinger, som f.eks. lakering af negle og skoindlæg er for egen regning.

Kompressionsterapi

Din medlems rabat

Normalpris koster 399,- pr. behandling a´ 45 min og heraf giver Foreningen AKTIV 35% af regningen. Max 6 x behandlinger

Formålet med Kompressionterapi i form af lymfepres/drænage?

Formålet er at afhjælpe hævelse/ødemer, spændt væv/stivhed, smerter samt ømhed i arme eller ben.

Nedsætte smerter og hævelser efter operation og skader.

Nedsætte ødem efter traume og sportsskader.

Øge blodgennemstrømningen og blodcirkulationen.

Give en hurtigere restitution.

Give behandling og lindring af forskellige kredsløbsforstyrrelser; følger efter kræft, diabetes, åreknuder eller neuropati.

Mere viden om behandlingsformen

Lymfeødem kan opstå som primært eller sekundært ødem. Primært lymfeødem opstår uden kendt årsag og kan være arveligt medfødt. Sekundært lymfeødem kan forekomme efter et traume/fraktur, en ulykke, en operation eller efter kræftbehandling.

Lymfepres/drænage, også kaldes kompressionterapi, kan afhjælpe ovenstående problematikker. Kompressionterapi føles som en blød massage. Man får en manchet (støvle/ærme) på, hvor der fyldes luft i de indbyggede kamre. Derpå presses overskydende væske tilbage mod hjertet, som er kroppens store pumpe. Herved stimuleres lymfesystemet og ødemet blødgøres og generne formindskes i arme eller benene. Effekten af kompressionterapi er medicinsk godkendt og dokumenteret.

OBS! Vær opmærksom på at kan være nogle personer der ikke kan modtage kompressionsterapien pga. evt. helbredsmæssige forhold. Er man i tvivl bedes man forhøre sig ved Træningshuset i Lind.

Tidsbestilling

Mere info/booke en tid: info@traeningshuset-lind.dk.

Læs  mere ved at klikke på linket: https://traeningshuset-lind.dk/kompressionsterapi/

Fysioterapi

Har du fysiske problemer der belaster din hverdag!

Fysioterapeutisk undersøgelse og behandling er en hjælp til dig som døjer med smerter, skader, overbelastninger eller andre fysiske problemer der belaster din hverdag. Hos BenneFiT i Herning har du nu mulighed for at blive undersøgt af en fysioterapeut og få behandling, gode råd, vejledning i øvelser og information om ergonomi.

Priser:

Behandling 1/2 time 225,- (tilskuddet fra Foreningen AKTIV er inkluderet i prisen og du kan benytte op til 6x behandlinger pr. år. Derefter skal du betale fuld pris)

Adresse:

BeneFiT Herning
Fonnesbechsgade4A
7400 Herning

E-mail: amh@benefit-herning.dk

Hjemmeside og tidsbestilling:

Bestil tid på www.bene-fit.dk

Mindfullness
Mindfullness ved Susanne Garup, Fysioterapeut og Certificeret Mindfulness Instruktør

Jeg er optaget af mental trivsel og vil gerne være med til at støtte medarbejderne i Herning Kommune i at bevare eller genskabe balance i arbejdsliv og privatliv.

Forskning peger på, at Mindfulness på sigt kan give oplevelsen af større indre ro, sænke tankemylder, mindske stress og angst, samt bedre hukommelsen og overblik. Gennem mindfulness kan nervesystemet stabiliseres samt åbne for indre ressourcer. Alt i alt gavne den mentale og fysiske sundhed.

Susanne tilbyder følgende forløb:

• Mindfulnessforløb, 8 ugers forløb inkl. en hel fordybelsesdag. Pris for medlemmer 1080 kr. Normal pris 1600 kr. – For mere viden om næste hold, skriv til levmindful@gmail.com

• Mindfulness og naturen, 6 ugers forløb. Pris for medlemmer 810 kr. Normal pris 1200 kr. – For mere viden om næste hold, skriv til levmindful@gmail.com

• Retrætedag, en hel dag i velvære. Pris for medlemmer 370 kr. Normal pris 550 kr. – For mere viden om næste hold, skriv til levmindful@gmail.com

Tilmelding og betaling forgår direkte ved Susanne Grarup: Skriv mail: levmindful@gmail.com, eller ring til Mobil: 41 98 00 45

Mere om Susanne og Lev Mindful via facebook: Her

Dette siger Lene, deltager på 8 ugers forløb ”Susanne er indbegrebet af mindfulness og hun forår at skabe nogle trygge og meget inspirerende rammer for os der deltager. Jeg har i min hverdag oplevet mere ro i pressende situationer – både på arbejde og hjemme, bedre nattesøvn og min hvilepuls er faldet de sidste måneder.”

Dette siger Helle, deltager på 8 ugers forløb “Det har været en fantastik oplevelse for mig og utrolig dejligt, at få praktik og teori så meget ind under huden, at det er blevet en del af min hverdag.”

Bindevævsmassage

Din medlempris

1 x times bindevævsmassage = 300 kr. Normal pris 500 kr.

OBS! For at opnå 1 times bindevævsmassage til denne attraktive medlemspris, skal man minimum købe ét 3-turskort/6-turskort hos Træningshuset i Lind. Ialt Max 6 x behandlinger årligt med rabat fra Foreningen AKTIV.

Formålet med bindevævsmassage

Bindevævsmassage eller det som andre kender som sugekops-massage eller cupping, kan gøre en stor forskel på kroppen. Kroppens bindevæv er depot for bl.a. affaldsstoffer og kropsfedt. Såfremt disse ikke bliver udskilt kontinuerligt, kan der opstå symptomer som f.eks. hovedpine, rygsmerter, dårligt kredsløb (f.eks. hævede ben), muskelspændinger, cellulitis og træthed.

Bindevævsmassagen er en dyb behandlingsform, der hjælper rigtig mange mennesker med at udskille affaldsstofferne fra cellerne i vævet, uanset om det er muskelvæv, bindevæv, organer eller led der har givet ubalance i kroppen.

Selve behandlingsformen er en relativ fysisk form for bindevævsmassage, men justeres naturligvis altid efter den enkeltes ønske. Der bliver i behandlingen lagt et direkte dybt træk på huden (med små sugekopper), som forårsager rødme og varme, og det er denne øgede blodcirkulation, der er med til at rense bindevævet og transportere affaldsstofferne væk, samt give en afspænding i muskulaturen.

Efter behandlingen vil man ofte føle sig lettet, og det vil føles som om, der bliver mere plads til kroppen under huden.

Tidsbestilling

Mere info/booke en tid: info@traeningshuset-lind.dk.

Motion

Cirkeltræning

På AKTIV centeret kan Foreningen AKTIV’s medlemmer få instruktion og udøve cirkeltræning. Du kan læse mere om centeret her

Yoga

Foreningen AKTIV samarbejder med flere forskellige professionelle Yoga instruktører.

Linneberg Yoga
  • Foreningen AKTIV og Linneberg Yoga tilbyder medlemmerne deltagelse i professionel Yoga.
  • Op til 6 x behandlinger med f.eks. Infrarød Sauna hos Linneberg Yoga.
  • Flere tilbud på hjemmesiden. Se holdplan og priser
  • Foreningen AKTIV giver 25% rabat på din regning.
  • Tilmelding: Direkte hos Linneberg Yoga på tlf. 20 12 12 61.

Wessel Yoga – Jeg glæder mig til at byde jeres medlemmer hjertelig velkommen i vores stemnings fyldte Dome – Et pusterum i en travl hverdag.
Citat fra Eva Wessel “Det er ikke nødvendigt, at du er specielt stærk eller smidig… Det der har betydning er, at du har lyst til at arbejde med dig selv og din krop. For mig som yogalærer er det vigtigt at give dig et pusterum i hverdagen, tid til fordybelse og at møde en helhedsoplevelse gennem yoga praksis. Dit medlemskab af forening AKTIV giver dig en god rabat på mine yogahold. Tilbuddet gælder på de hold, som jeg underviser i Yoga Centret Midtjylland.”

Eva Wessel tilbyder følgende yogahold:

• Hormon yoga med 35% rabat
  • Restorative Yoga med 35% rabat
  • Somatics med 35% rabat
  • Morgen yoga med 35% rabat
  • Weekend Yoga med 35% rabat

Læs mere her: https://wesselyoga.dk/produkt-kategori/ugentlige-yogahold/

Læse mere her: https://wesselyoga.dk/produkt-kategori/workshops/

For rabat bedes du ved holdstart fremvise bevis på dit medlemsskab hos Foreningen AKTIV. Dit bevis finder du ved at logge ind på www.foreningenaktiv.dk under din profil. Du kan vælge at printe medlemsbeviset hjemmefra, eller fremvise det direkte fra din mobil.

Pga. af COVID 19 er der plads til max 10 deltagere på holdet, så der er god plads til alle.

Elin Döfler via Foreningen AKTIV og FOF i Herning
  • Foreningen AKTIV og Yoga-Centret v. Elin Døfler tilbyder medlemmerne professionel Yoga undervisning.
  • Deltag på det yogahold der passer dig bedst. Se holdplan
  • Foreningen AKTIV giver 25% rabat på din regning.
  • Tilmelding direkte hos Yoga-Centret på tlf. 51 50 91 17 .

Hot Yoga via Foreningen AKTIV og DOF i Herning

Hvorfor dyrke yoga i et opvarmet lokale? Vores lokale er opvarmet ved hjælp af infrarød varme til 35 grader. Denne varme trænger dybt ind i kroppen og varmer os op indefra. Både blodcirkulationen og stofskiftet i kroppens celler øges. Derudover vil den infrarøde varme også forbedre dit immunforsvar, lindre smerter og stivhed i led (ved at udvide blodkarrene og derved øge blodcirkulationen ud til de berørte områder), hjælpe med at afgifte kroppen for affaldsstoffer, mindske stress og træthed, samt øge kalorieforbrændingen under træning.

Pris for medlemmer:

585 kr. pr. deltager. for 8 x gange Hotyoga gennem DOF Herning. (Almen pris hos DOF er 830 kr.)

Klik her for tilmelding af DOF Herning forskellige Hot-yoga hold.

Vigtigt ift. tilmeldingen. du bedes kontakte DOF Herning direkte pr. telefon inden du tilmelder dig, så du er sikker på at få rabatten.

Yoga kun for mænd

Klik her og læs om holdet

(Foreningen AKTIV giver medlemmer 25% rabat på tilmeldingen)

Slyngetræning (TRX Træning)

Slyngetræning er for dig, der ønsker en udfordrende og effektiv træningsform. Har du behov for at øge din generelle styrke og stabilitet omkring ryg og mave (corestabilitet), så er slyngetræning den helt rigtige træningsform.

Slyngetræning henvender sig til alle, nybegyndere såvel som erfarne aktive. Har du nogle af følgende ønsker, er slyngetræning noget for dig.

• Øget stabilitet omkring mave og ryg
  • Øget generel styrke
  • Effektiv træning med supervision
  • Anvende kroppen som træningsredskab
  • Bedre form

Noget for dig?

Slyngetræning er for alle, uafhængigt af alder og træningsniveau. Slyngetræning varetages af fysioterapeuter, som har specialviden om netop denne træningsform. De kan dermed tilbyde dig den helt rigtige vejledning om, hvordan du får den mest effektive træning med slyngetræning. Oplever du smerter, ondt i muskler og led, eller andre fysiske komplikationer kan fysioterapeuten også tilpasse træningen til dig.

Slyngetræning foregår i vores træningssale enten på hold, eller som personlig træning. Slyngetræning vil altid blive tilpasset dig, dine ønsker og behov.

Pris: kr. 116,00 pr. gang (heraf giver Foreningen AKTIV 25 % af regningen op til 6 gange ved dokumentation af medlemskab i Foreningen AKTIV)

Tid: Mandage kl. 16.00 – 17.00

Booking via telefon 9721 7016/ Email info@benefit-herning.dk

Bootcamp

Skal Pernille være din personlige træner…?

Dette hold er for dig, som gerne vil gå samme vej som jeg. Måske er du ikke så ekstremt stor, men du har nu mulighed for at komme under mine vinger. Jeg gik fra 100 kg til bikinikrop. Se Ekstrabladet eller TV Midt Vest: Pernilles Vilde forvandling, fra 100 kg til bikinikrop.

Måske er du ikke så ekstremt stor, men du har nu mulighed for at komme under mine vinger. Der er kun 6 pladser på dette hold, hvorved jeg rigtig kan hjælpe dig med at opnå dit mål. Vi planlægger din kost, og jeg deler mine værktøjer med dig. Vi træner på små lukkede hold – hvor-ved jeg kan heppe på dig eller give dig et spark bagi, hvis det er det, som mangles. Vi måler din fremgang ved hjælp af omkredsmåling, vægt og fedtprocent. Vi træner 2 gange om ugen, og du skal selv afsætte 2 gange mere om ugen for at opnå den rette effekt. Se vedhæftede program som alle deltagere får af Pernille.

Tilmelding:

Pernilles BOOTCAMP foregår på: Bornholmsvej 10, 7400 Herning.

Næste hold: Der starter løbende hold op.

Du tilmelder dig på hjemmesiden under kategorien “Sundere og gladere”.

Prisen for 7 ugers effektiv, intensiv og professionel træning koster kun 3200 kr. eftersom Foreningen AKTIV giver 1000 kr. i rabat.

Gravide og barslende

Foreningen AKTIV ønsker at du både under din graviditet og efterfølgende barsel, vedligeholder og styrker din fysiske og mentale velbefindende. Derfor tilbyder Foreningen AKTIV målrettede aktiviteter til gravide og barslende med 25%rabat på varmtvandstræning for gravide, baby svømning, barnevognsfitness og meget mere.

Tilgængelige hold:

Voksne i vand
Før og efter fødsel
For baby/børn
Bevægelse

10 ugers livsstilsforløb

Kom godt i gang” bygger på en helhedsorienteret tilgang til livsstilsændringer. Derfor er forløbet sammensat af flere elementer, som har indvirkning på din sundhed. Forløbet varetages af fysioterapeut Kristina Topgaard Jensen som også har en bachelor i sundhed og ernæring. Det sikrer dig et højt fagligt niveau gennem hele forløbet.

Priser:
Normal prisen for forløbet “Kom godt i gang” er 2295,-  og med 35% i rabat er prisen for Foreningen AKTIV medlemmer kun 1549,50 kr. (personer sygeforsikring Danmark får ydereligere rabat efter gruppe)

Holdstart:
Klik her for at læse om hold start og tilmelding. Startsamtaler helst inden opstart.

Dokumentation af dit medlemskab

Udendørs træning (Opstart igen til foråret 2021)
Udendørstræning i den friske luft v. BeneFiT  i Herning med opstart mandag d. 10. august.
Pris for medlemmer med rabat:

Normal pris 495,-
Medlems pris 350,

(Vis dit medlemskort ved første træning direkte fra din smartphone eller ved at printe den ud. Medlemskortet finder du ved at logge ind på www.foreningenaktiv.dk under profil.)
Klik her for mere info og tilmelding:  Udendørs træning – Coronakilo BeneFiT Herning

Bevægelse

Tæl skridt

Tilmeld dig Tæl Skridt – Næste kampagne er fra d. 9. november – 22. november 2020

Deltagergebyret betales af Herning Kommune og Foreningen AKTIV med betalingskode.

Betalingskoden udkommer til hver Tæl Skridt kampagne, som man skal benytte for gratis tilmelding.

betalingskoden vises her på hjemmesiden under medlemshoppen, i de perioder hvor tilmeldingen er åben. Husk det kræver, at du er logget ind som medlem for at kunne se betalingskoden.

Vær opmærksom på at Kampagnerne gælder ikke efterlønnere og pensionister

Rabat kode og tilmelding: Klik HER

Gåture

Gåture/vandring er det nye sort. Kom med på planlagte gåture i og omkring Herning.

Klik her for mere info.

Løb & cykelløb

Få rabat på løb og cykelløb!

Foreningen AKTIV vil gerne motivere så mange medarbejdere som muligt til, at dyrke motion, fordi det styrker helbreddet og forebygger arbejdsskader.

Derfor kan du som medlem af Foreningen AKTIV få 25% rabat på dine tilmeldinger til løb- og cykelløb både inde- og udenfor Herning Kommunes grænser.

Rabatten gives max 10 gange ialt pr. år., og opnåes ved at du som medlem sender kvitteringen direkte til foreningenaktiv@herning.dk sammen med dit fulde navn og reg. + konto nr.

Vi cykler til arbejde

Herning Kommune og Foreningen AKTIV støtter kampagnen “Vi cykler til arbejde” og betaler det fulde deltagergebyr.

Kampagnen starter i år  1. september 2020. (Næste års dato for 2021 ikke offentliggjort endnu)

Et hold kan bestå af mellem 2 og 16 deltagere. Man kan løbende tilføje flere deltagere og flytte deltagere mellem holdene.

Betalingskoden findes under medlemshoppen her på foreningens hjemmeside. Klik HER Husk du skal være logget ind for at kunne gå videre til medlemshoppen.

Eksterne motionsaftaler

Vildbjerg Sport og Fitness

Som medlem kan du tegne medlemskab ved Vildbjerg Sports og Fitness til reduceret pris.

Oprettelse af medlemskab

Du tegner dit medlemskab online for at opnå din rabat.

Du finder rabatkoden her.

Rabatkoden giver dig som medlem af Foreningen AKTIV en besparelse på 25% og minus oprettelsesgebyr.

Læs her om Vildbjerg Sport og Fitness: http://vildbjerg.sportogfitness.dk/

Kropp i Tjørring

Som medlem kan du tegne medlemskab ved Kropp i Tjørring til reduceret pris.
Du tegner dit medlemskab ved at møde fysisk op hos Kropp.
Vis dit medlemsbevis for at opnå din medlemsrabat

Hvor finder du dit medlemsbevis?
Log ind med dit brugernavn (din mail) og dit kodeord på www.foreningenaktiv.dk. Klik på profil og dit medlemsbevis vises på siden. Print eller vis dit medlemsbevis direkte via din telefon.

Hvor meget rabat kan jeg opnå med mit medlemskab i Foreningen AKTIV?
Med din rabat fra Foreningen AKTIV koster et medlemskab ved Kropp 149,00 kr./måned. Din medlemsrabat ligger på 50 kr.pr. mdr.
Som Kroppes øvrige medlemmer, vil du have samme adgang til Kropps motionstilbud, hold, fyraftensmøder etc. og samtidig har du som medlem adgang Foreningen AKTIV´s øvrige tilbud

Læs her om Kropp: http://www.kropp-sundhed.dk/

Loop - Hele landet

Foreningen AKTIV og LOOP Fitness Herning har indgået en lokal aftale om enkelt og effektiv styrke- og konditionstræning til rabatpris.

Medlemmer hos Foreningen AKTIV kan træne i LOOP Fitness Herning på følgende vilkår:

• Abonnement pr. 30 dg. 189,- (normalpris 219,-)
  • Oprettelse 0,- (normalpris 199,-)

Inkluderet i prisen er:

• Gratis prøvetime
  • Fri træning i alle centre over hele landet (første gangs oprettes, fortages i Loop i Herning, da dette er en lokal aftale. Efter at man er oprettet, kan medlemmer træne benytte sit medlemskab i alle Loop centre over hele landet.)
  • Fri brug af LOOP tjek og fitness tracking teknologien Beefit.

Ovennævnte priser forudsætter løbende betaling med betalingskort til Loop Herning. Tilbuddet er gældende for alle medlemmer hos Foreningen AKTIV, og som melder sig ind i LOOP Fitness Herning.

For at blive medlem på disse vilkår skal man møde op i LOOP Fitness Herning og medbringe dokumentation for, at man er medlem hos Foreningen AKTIV. Du finder dit medlemsbevis under din profil, ved at logge ind med dit brugernavn (altid din mail) og kodeord på www.foreningenaktiv.dk.

Er du i forvejen medlem af Loop Herning og medlem af Foreningen AKTIV, kan du selvfølgelig også blive oprettet med samme medlemsfordele, blot du viser Loop Herning dit medlemskort.

Loop Fitness Herning glæder sig til at byde Foreningen AKTIV´s medlemmer velkommen i LOOP Fitness Herning – læs mere på loopfitness.com

Træningshuset i Lind

Som medlem kan du tegne medlemskab ved Træningshuset i Lind til reduceret pris.

Hvordan tegner jeg mit medlemskab?
Du møder fysisk op ved Træningshuset i Lind, Vejlevej 1, Lind.

Hvor finder du dit medlemsbevis?

Hvor meget rabat kan jeg opnå med mit medlemskab i Foreningen AKTIV?
Aktiv medlemmer får medlemskab til 175,- pr. mdr.  Heraf giver Foreningen AKTIV 25% af 175,- = 43,- i rabat pr. mdr.
Opsigelse af medlemskab hos Træningshuset i Lind er: Løbende mdr. + løbende mdr.

Læs her om Træninghuset i Lind: https://traeningshuset-lind.dk/

Sport 92 Hammerum

Som medlem af Foreningen AKTIV kan du tegne medlemskab ved Sport 92 i Hammerum til reduceret pris

Dine medlemsfordele er:

• 3 måneders komi abonnement med fri adgang til Fitness, Spinning og Squash.
• Abonnementet kan ikke købs online, men kræver fremmøde med dokumentation. Her finder du dit medlemsdokumentation til Foreningen AKYTIV.

• Abonnementet fordrer, at der registreres et betalingskort ved Sport 92 i Hammerum hvorfra der automatisk trækkes for den næste periode.
• Abonnementet løber (og forlænges automatisk) indtil medlemmet selv opsiger/stopper abonnementet via hjemmesiden (sport92.halbooking.dk). Der er intet gebyr for at stoppe eller gentegne, men en gentegning kræver nyt personligt fremmøde medbringende den nødvendige dokumentation.
• Anvendelsen af faciliteterne i Sport 92 sker inden for de retningslinjer, som gælder for alle medlemmer – uafhængig af tilknytningen til Foreningen AKTIV.

Din rabat:

• I forhold til den ordinære pris på 600 kr. yder Foreningen AKTIV et tilskud på 150 kr. Sport 92 yder et tilskud på 50 kr. således, at prisen for medlemmet er 400 kr. Udover denne pris kommer særskilt medlemskab af foreningen AKTIV.
• For adgang til Spinning og Fitness kræves herudover et adgangskort (hvis man ikke har et i forvejen fra evt. tidligere medlemskab). Kortet er personligt og koster 100 kr. og er et engangsbeløb.
• Sport 92 fremsender hvert kvartal en liste med medlemmer, som i det foregående kvartal har taget imod tilbuddet om abonnement gennem Foreningen AKTIV.

Læs om Sport 92 Hammerum: http://www.sport92.dk/

DGI Huset i Herning

Du kan som medlem af Foreningen AKTIV tegne et fuldtids-medlemsskab ved DGI Huset i Herning til reduceret medlemspris.

Dine fordele:

• Din pris er kr. 235,- pr. mdr. (normalpris kr. 299,-)

Læs vilkårene:

• Prisen forudsætter, at du som medlem betaler via dit betalingskort til DGI Huset i Herning d. 1. i mdr. Vælger man andre betalingsformer opkræves et gebyr på kr. 25,- pr. mdr. Betalingskortet registreres ved indmeldelse hos DGI Huset i Herning.
  • Oprettelse sker ved personlig henvendelse i DGI Huset i Herning. Medlemmer fra Foreningen AKTIV skal fremvise sit medlemsbevis. Du finder dit medlemsbevis ved at være logget ind på www.foreningenaktiv.dk. Klik på profil og dit medlemsbevis vises på siden. Print eller fremvis dit medlemsbevis direkte via din telefon.
  • Ved oprettelse af medlemsskab ved DGI Huset betales der kr. 100,- for et medlemsarmbånd (ikke et depositum).
  • Det er først muligt at opsige et firmamedlemsskab efter min 6 mdr. betaling.
  • Et firmamedlemsskab må sættes i bero én gang årligt i min. 1 mdr. og max 6 mdr.
  • En firmaaftale er personlig og gælder derfor kun for det enkelte medlem og IKKE dennes husstand og/eller familiemedlemmer.
  • Der henvises til DGI Huset i Hernings generelle kontraktbetingelser.

Kost

Slank med fornuft

ScandiSense – Sund kost gør det ikke alene

ScandiSense tilbyder nu bootcampen ‘Sense og mentale værktøjer til varigt vægttab. Bootcampen er for dig, som ønsker at tabe dig og samtidig opnå et naturligt forhold til mad, krop og vægt. Via kostprincipperne fra Sense lærer du, hvordan du kan tabe dig ved at spise helt almindelig mad uden brug af køkkenvægt og kalorietabeller. Sund kost gør det dog ikke alene. ScandiSense lægger derfor stor vægt på mentale faktorer og klæder dig på med redskaber til at bevare motivationen.

ScandiSense giver 10 % til medlemmer, der viser deres medlemskort. Herefter kan medlemmet maile regningen videre til foreningenaktiv@herning.dk, som giver yderligere 25%. (gælder kun holdforløbet til i alt 1645,-)

Læs mere om bootcampen og næste tilmelding i Herning her.

Forløbet ledes af psykolog Lotte Quist Michaelsen og vanecoach Jørgen Michaelsen. De har selv tabt sig henholdsvis 25 og 30 kilo og trækker således både på personlig og professionel erfaring. Samtidig er fællesskabet med ligesindede med til at hjælpe dig i mål med dit vægttab. Sammen taber vi os nemlig lettere!

Du skal altid kunne dokumentere dit medlemskab i Foreningen AKTIV.

• Du finder medlems-beviset ved at logge ind på www.foreningenaktiv.dk, klik på profil og beviset vises på siden.
  • Du kan vælge at vise medlems-beviset direkte ude ved behandleren ved at logge direkte på hjemmesiden med din mobil.
  • Du kan vælge at tage et skærmprint af  dit medlems-bevis og maile eller printe det til behandleren.

Du har mulighed for at læse mere om de forskellige motionssteder, som vi samarbejder med.

Har du ønsker eller forslag til andre medlemsfordele som medlem af Foreningen AKTIV, så hører vi meget gerne fra dig på mail: foreningenaktiv@herning.dk

;