“Kære medlem af Foreningen AKTIV – Tak fordi du har støttet Stafet For Livet, og fordi du på den måde er med til at gøre en forskel i kampen mod kræft”.

Stafet for Livet skulle finde sted d. 22.-23. august, men den fysiske stafet er aflyst. I stedet har Foreningen AKTIV valgt at donere 1000 kr. til årets Stafet For Livet.

Til gengæld kan du følge Stafetdøgnet, som markeres i Herning LØRDAG d. 22. august online på Stafet For Livets facebookside: facebook.dk/stafetforlivetherning

Hvert år får 35.400 danskere konstateret kræft. Hver tredje dansker bliver ramt af en kræftsygdom – resten bliver pårørende. Kræftens Bekæmpelse kæmper for liv uden kræft. – Vi har bidraget til at kræft behandles som en akut sygdom, så flere og flere lever længere og længere med kræft. – Dit bidrag gør en afgørende forskel. Mindre end 3 % af vores midler kommer fra staten. – Forebyggelse gør en vigtig forskel. Fire ud 10 kræfttilfælde kan forebygges. – Vi forsker på højeste niveau. Førende forskere fra 21 lande bidrager med deres ekspertviden. – Vi har været stærkt medvirkende til udviklingen af vaccinen mod livmoderhalskræft. – Vi hjælper mennesker berørt af kræft. Vi støtter med mere end 87.000 samtaler årligt.

Læs mere på www.stafetforlivet.dk

;