Virkeligheden kradser igen på døren – og for tiden ikke med de mest opløftende meldinger, når det kommer til udviklingen i forhold til covid 19. Også i Herning Kommune ser vi nu flere smittede end de foregående mange uger.

Derfor er der grund til at minde om de retningslinjer, som skal mindske smitten så meget som muligt:

• Vask hænder ofte eller brug håndsprit
  • Hold afstand
  • Bliv hjemme, selv ved meget milde symptomer på sygdom
  • Host eller nys i ærmet
  • Undgå fysisk kontakt og kram – undtagelsen her er fx sportsgrene, som har specifikke retningslinjer
  • Vær opmærksom på rengøringen

I foråret viste vi, at vi godt kan. Og i genåbningen har vi vist, at vi også kan gennemføre aktiviteterne på en forsvarlig måde. Forudsætningen er, at vi lever op til de forholdsregler der gælder generelt og de specifikke retningslinjer på hvert enkelt område. Foreningen AKTIV ved, at I som er medlemmer tager jeres ansvar alvorligt. Det skal vi også gøre fortsat.

Det er lige nu det bliver afgørende vigtigt, at vi holder fast i de gode vaner. Og også minder hinanden om, at vi ikke skal slække på retningslinjerne.

;